Noutăţile Toyota de la Frankurt

Toyota a prezentat la Frankfurt Prius Synergy Drive, Prius Pulg-in Hybrid Concept şi un IQ FT-EV

Toyota a prezentat la Frankfurt câteva noutăţi, modele sale Prius şi IQ cu îmbunătăţiri şi modificări, dar mai ales primul model Prius full hibrid care poate fi încărcat şi la o priză casnică. Începând cu ultima parte a anului 2009 Toyota urmează să livreze 500 de astfel de maşini la nivel mondial pentru a fi testate, dintre care 150 vor fi în Statele Unite după cum declara grupul japonez. Deosebirile între modelul Prius standard, care foloseşte o baterie pe bază de nichel, noul model are o autonomie de 20 km prin alimentarea cu o baterie litiu-ion. După descărcarea acesteia, maşina funcţionează ca un hibrid obişnuit. Se raportat încă începând de anul trecut faptul că Toyota a petrecut cel puţin trei ani testând bateriile litiu-ion, pentru hibridul Prius, de care nu erau deloc mulţumiţi. Detaliile privind înlocuirea bateriilor de nichel cu cele mult mai scumpe litiu-ion, nu au fost dezvăluite niciodată presei, se pot face doar presupuneri în acest sens, dar Toyota şi-a atins ţelul mult dorit.

Mai verde nu se poate! Toyota Prius Pulg-in Hybrid Concept

Prius Plug-in Hybrid

Într-o bună zi, în viitorul îndepărtat desigur, copiii vor merge la un muzeu unde vor fi expuse toate marile realizări ale omenirii, printre care se va afla şi modelul Prius care a transformat termenul de „eco” în „verde”. Acum Mama Natură poate zâmbi în sfârşit, datorită acestui model care va face absolut orice, mai puţin să vă îngrijească copii sau să vă facă de mâncare, dar esenţa este că nu va polua iar toată lumea va fi fericită. Păcat că trebuie să mai aşteptăm puţin până să avem unul. Noul Prius este cea mai avansată expresie a lumii, în ceea ce priveşte mobilitatea. Este un full hybrid care combină performanţele cu protejarea mediului înconjurător, datorită tehnologiilor pe care le avem în ziua de azi. Cu performanţele sale care pot concura cu orice alt model din clasa sa, Prius oferă clientului elementele de care acesta are nevoie: spaţiu, stil, tehnologie şi costuri reduse.

Prius Hybrid Plug-in Concept este construit pe platforma tehnologică al Hybrid Synergy Drive şi se adresează necesităţilor clientului urban. Este un vehicul full hybrid în care amândouă motoarele, atât cel electric cât şi cel pe benzină oferă tracţiune. Un modul full electric EV este capabil să ofere performanţe pe distanţe scurte, iar motorul pe benzină asigură  pentru Prius Hybrid Plug-in Concept o autonomie mărită. Pe lângă faptul că oferă o expansiune considerabilă a sistemului electric, conceptul încearcă să se facă cât mai util pentru consummator, astfel acesta poate fi reîncărcat la o priză absolute normală. Faptul că spre deosebire de sistemul Hybrid Synergy Drive, noul Prius foloseşte o baterie litiu-ion de capacitate foarte mare, care are nevoie de jumătate de oră pentru a se reîncărca la o priză de 230 V.

Date tehnice:

Motor pe benzină: capcaitate clindrică 1798 cm3 ce dezvoltă 98 Cp la 5200 rpm şi un cuplu maxim de 142 Nm la 4000 rpm.

Motorul electric: 80 Cp cu un cuplu maxim de 207 Nm

Baterie: HV Litiu-ion cu o autonomie de 20 km

Timp de reîncărcare (min): 100 V-180 min, 200 V-100 min, 230 V-aprox. 35 min

Dimensiuni: lungime – 4460 mm, lăţime – 1745 mm, înălţime – 1490 mm

IQ FT-EV – o maşinuţă de viitor

Ft-Ev

În ceea ce priveşte varianta IQ FT-EV, micuţa maşină de oraş va deveni cu siguranţă un actor important pe scena urbană. Conform declaraţiilor constructorului japonez, o producţie efectivă bazată pe acest concept va începe curând pentru a avea deja pe piaţă până în 2012 o serie de maşini lansate. Platforma de la FT-EV este aceeaşi ca la modelul actual IQ. În Japonia maşinuţa a devenit foarte repede un hit, datorită dimensiunilor şi a greutăţii reduse, a confortului, dar şi a performanţelor sale. Deşi până în momentul de faţă FT-EV rămâne la stadiul de concept se are în vedere producerea sa la scară mare.

Date tehnice:

Putere: 45 kW – 60 Cp la un cuplu maxim de 160 Nm

Autonomie: 80 km

Viteza maximă: 110 km/h

Baterie: Litiu-ion cu o capacitate de energie de 11 kW/h

Timp de încărcare: 2,5 h la 200 V şi 7,5 h la 100 V

Dimensiuni: Lungime-3050 mm, lăţime-1680 mm, înălţime-1500 mm, distanţa între roţi-2000 mm

Pentru a vă face o idee mai clară vizualizaţi galeria foto de mai jos !!! Enjoy it


Related Posts with Thumbnails
September 25th, 2009

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*