Cel mai tare hibrid !!!

„Designed to get you hot, not the  planet”

Cea mai performantă mașină cu sistem plug-in, Karma, a fost dezvelită de compania Fisker la Paris Motor Show 2010.

Fisker Automotive a decis să proiecteze doar mașini prietenoase mediului înconjurător, care să fie totodată capabile să furnizeze stil, pasiune și mai ales performanță. Prin designul său, Karma reușește să îmbine filozofia unei tehnologii desăvârșite cu designul extravagant. Tehnologia Karma se bazează pe combinarea puterii unui sistem extrem de bine gândit: 2 motoare electrice, o baterie lithiu-ion și un motor pe combustie. La capitolul performanță trebuie să menționăm faptul că bateria lithiu-ion permite o autonomie electrică de 80 de km, după care intră motorul pe combustie care va asigura suportul pentru cele două motoare electrice pentru o autonomie de 421 km. Karma se caracterizează prin cele două moduri: stealth și sport. Stealth Mode desemnează performanțele bateriei lithiu-ion. Vorbim de o viteză de top de 153 km/h și o autonomie de 80 de km echivalentul unui consum de 2.4l. Modul Sport combină puterea bateriei lithiu-ion cu cea a motorului pe benzină. Viteza maximă se situează la 200 km/h. Consumul combinat stealth+sport se situează la 483 km.

La partea de interior, Karma excelează prin materialele de calitate superioară. Se remarcă pielea excepțională, extrem de fină la atingere, dar și inserțiile de lemn „rescued wood, sunken wood și fallen wood” ( lemn provenit din incendii, din copaci scufundați sau căzuți în urma unor furtuni ). Exteriorul se prezintă cu o adevărată „diamond dust paint”, o nuanță extrem de  perlată care te face să te oprești pur și simplu la standul Fisker. Panoul solar situat pe plafornul mașinii crește raza de autonomie a vehiculului, reglează sistemul de climatizare din interior și poate asigura până la 321 de km pe an fără emisii!!!

Să vedem însă o fișă tehnică a modelului Karma:

Șasiu:

– Berlină cu patru locuri

– cadru de ușor de  aluminiu extrudat

– componente ușoare din aluminiu

– design optimizat din aluminiu

– subansamblu modular optimizat din punct de vedere energetic

Performanțe:

– Stealth Mode: putere redată de bateria lithiu-ion

0-100 = 7,9 sec.

viteză maximă – 153 km/h

– Sport Mode: putere lithiu-ion + puterea motorului pe combustie (ice)

– 0-100 = 5,9 sec.

viteză maximă = 200 km/h

Propulsie:

– două motoare electrice – pachet de bsterii montat în partes din spate și motorul pe combustie montat în față/mijloc / combinație generator

– motoare electrice 2x 150 kW (403 CP total)

– baterie: 20kW h (vârf ) lithiu ion – situată longitudinal sub podeaua mașinii pe linia centrală

– motor turbo pe benzină de 2.0l cu injecție directă care dezvoltă 260 CP

Transmisie

– cutie fixă cu o singură viteză

Accelerație: lineară

Siguranță

– sistem avansat de protecție cu air bag-uri pentru zona genunchilor

– cortină standard, bag-uri în scaune și laterale pentru pelvis și torace

– ABS / Sistem de tracțiune electro-hidraulic / sistem de stabilitate electronic (ESC)

Roți

– roți de 22 inch custom Fisker design

– 255/35/R22 Goodyear

– 285/35/R22 Goodyear

– chit pentru umflare anvelope

Înainte de vă arăta galeria foto, ca o părere personală, Fisker este fără doar și poate  mașina de vis. Pe care dacă vom avea vreodată ocazia, sperăm să o putem conduce ca sa-i testăm absolut toate dotările.

Related Posts with Thumbnails
October 2nd, 2010

You may also like...

1 Response

  1. 19/08/2011

    […] Karma, cel mai tare hibrid!!! […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*