Renault Fluence – Drive Test

O nouă generaţie, un nou nume

Cu alte cuvinte vechiul Megane Sedan s-a metamorfozat în noul Renault Fluence, atât din punct de vedere nominal cât şi din punct de vedere vizual. Astfel, Renault a ales să diferenţieze sedanul de restul gamei prin crearea unei identităţi proprii, singurele elemente care au fost păstrate de la modelul hatchback fiind linia mediană a caroseriei curbată deasupra pasajelor roţilor faţă, bandourile de protecţie laterală de la nivelul inferior al portierelor, designul clanţelor şi oglinzile laterale. În rest, totul este creat special pentru Fluence şi se vede diferenţa faţă de modelul pe care îl înlocuieşte. Caroseria are acum fluiditate şi un design unitar, aspectul şchiopătat de caroserie în două volume căreia i-a fost adăugat un portbagaj uriaş fiind de domeniul trecutului. Însă, în ciuda faptului că Renault a creat o imagine modernă şi echilibrată, noul Fluence nu are tocmai o personalitate foarte puternică, având un aer comun, lipsit de experimentele de design ale generaţiei anterioare.

reanault fluence drive test

Conform tendinţelor actuale, noul sedan compact de la Renault a crescut în dimensiuni, apropiindu-se de limita superioară a clasei. În consecinţă, lungimea de 4.620 mm şi lăţimea de 1.809 mm, combinate cu unul dintre cele mai mari ampatamente din clasa compactă de 2.702 mm garantează un spaţiu interior chiar mare, atât pe locurile din faţă cât şi la nivelul banchetei spate. Designul interiorului este identic cu cel al variantei hatchback, finisat în materiale de bună calitate – mai puţin câteva elemente care nu deranjează prea tare: “pielea” folosită la burduful schimbătorului de viteze şi plasticul negru de pe portiere cam dur la atingere (observaţiile sunt valabile pentru nivelul de echipare Expression). Şi dacă tot vorbim de echipare, modelul testat era garnisit cu toate cele necesare unei deplasări plăcute: computer de bord, aer condiţionat manual, Radio  CD 4x15W MP3 cu satelit de comandă în dreapta volanului, geamuri electrice faţă-spate, volan îmbrăcat în piele, oglinzi retrovizoare electrice şi degivrate, închidere centralizată cu telecomandă, servodirecţie asistată variabil,  banchetă spate rabatabilă şi fracţionabilă 1/3-2/3 etc. La capitolul siguranţă activă, Fluence este de asemenea foarte bine echipat încă din standard: ABS cu EBV (repartitor electronic al forţei de frânare) şi AFU (asistenţă la frânarea de urgenţă), airbag-uri frontale adaptabile pentru şofer şi pasager dreapta, airbag-uri laterale tip cortină pentru pasagerii faţă şi spate, airbag-uri laterale torace pentru pasagerii faţă, CAR (închidere automată a portierelor, portbagajului şi trapei pentru carburant la demaraj), centuri de siguranţă în 3 puncte cu limitator de efort şi pretensionare pentru locurile faţă etc. Per total, interiorul conferă şoferului şi restului pasagerilor un sentiment de siguranţă şi confort, cu mici obiecţii legate de ergonomia unor elemente de design, cum ar fi linia curbată spre centru a planşei de bord ce deranjează un pic genunchiul stânga al pasagerului dreapta în caz că acesta măsoară peste 1.85 metri în înălţime sau mânerul de reglare longitudinală a scaunelor faţă ce este prea proeminent şi te împiedici în el la urcare/coborâre.

reanault fluence drive test-1

Modelul pe care l-am test noi era echipat cu motorizarea diesel de 1.5 litri, în varianta de putere de 85 CP, cu transmisie manuală cu 5 trepte. Date fiind condiţiile economice actuale, această variantă are şanse să fie cel mai vândut mode al gamei Fluence, cunoscută fiind afinitatea românilor pentru motorizările diesel. Iar la preţul de 14.500 euro, cu TVA, pentru modelul testat (1.5 dci Expression), sedanu compact de la Renault reprezintă o achiziţie extrem de avantajoasă. La condus maşina se simte foarte bine, direcţia este sigură şi precisă, suspensia este reglată pentru drumurile noastre, fiind un compromis între confort şi stabilitate. De altfel, la drum lung Fluence se ţine foarte bine pe carosabil nelăsându-se intimidată de curbele luate mai în forţă atâta timp cât nu se exagerează cu pedala de acceleraţie. Însă varianta de 85 CP a motorului 1.5 dci dă semne de slăbiciune în unele situaţii de trafic când este nevoie de reacţii rapide, mai ales dacă ţinem cont că maşina are o vocaţie familială – ceea ce se traduce prin excursii la drumul lung cu multe bagaje şi cel puţin 3 pasageri. Pe de altă parte, marele atu al cestei motorizări îl reprezintă consumul mixt de carburant ce se reduce la doar 4.5 litri. Pentru cei ce doresc mai multă putere, pot opta pentru varianta de 105 CP, la mai puţin de 2.000 ero diferenţă, cu variaţii insesizabile la nivelul consumului şi cu performanţe dinamice superioare. O particularitate ce necesită o perioadă de acomodare, dacă nu eşti client fidel Renault, este pedala de ambreiaj care prinde foarte sus şi nu încurajează schimbarea foarte rapidă a treptelor de viteză. Până la urmă totul ţine de gustul şi temperamentul fiecărui şofer în parte.

reanault fluence drive test-2

Şi pentru că clasa sedanurilor compacte este cea mai iubită de consumatorii români, pentru nivelul accesibil ca preţ şi a spaţiului mare de depozitare, nici Fluence nu face rabat de la această regulă. Pe lângă interiorul mare pe care îl pune la dispoziţia pasagerilor, modelul francez are şi o sumedenie de spaţii de depozitare suplimentare ce completează volumul excelent de 500 de litri al portbagajului. Astfel, avem parte de: torpedou cu formă paralelipipedică foarte adânc, spaţiu de depozitare închis în cotiera centrală faţă şi spate, spaţiu de depozitare a ochelarilor în plafon, lângă oglinda retrovizoare internă etc. Şi pentru că tot vorbim de preţuri, Renault vine cu o veste bună pentru viitorii posesori de modele Renault, deoarece a fost extinsă perioada dintre reviziile obligatorii la 20.000 de km – cu alte cuvinte băgăm mâna în buzunar mai rar de acum înainte. La final, dorim să mulţumim dealer-ului Renault din Cluj-Napoca, T.I. Suerom Auto, pentru facilitarea realizării acestui drive test şi să vă invităm şi pe voi cititorii noştri să daţi o fugă până la showroom pentru a testa pe propria piele noul model Renault Fluence – în fiecare zi, de luni până vineri, între orele 9-17, la sediul T.I. Suerom Auto Cluj, din Calea Turzii nr. 253-255. Programările pentru drive test se pot face la numărul de telefon 0264-593.040 sau prin fax 0264-593.040.

text & foto: Lucian Cosma

You may also like...

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.