VW Passat 2011 – Drive Test

Mai mult decât un facelift

Text și foto de Lucian Cosma.

Poți să fii cel mai bun din clasa ta, la un moment dat tot vine momentul schimbării. În ce măsură riști să modifici un lucru deja foarte bun, rămâne la latitudinea ta. Însă lucrurile nu pot rămâne neschimbate la nesfârșit, deoarece intervine factorul de noutate adus de concurență. Așa se face că și liderul incontestabil al clasei medii, VW Passat, a trecut prin mâna proiectanților și a designerilor pentru un ușor facelift care să îl readucă în pas cu moda. Hai să vedem ce e nou.

Primul lucru care atrage atenția este noul design, aliniat la restul gamei. Nu am fost un fan al generației anterioare, de dinainte de facelift, pe motiv că avea un limbaj stilistic incoerent, fiind mai degrabă un “ghiveci” de elemente și idei preluate de la restul modelelor contemporane cu el la momentul lansării. Noul Passat suferă de aceeași boală însă nu mai poți să îi reproșezi nimic deoarece arată mult mai elegant și mai bine proporționat. Chiar dacă nu i-ar fi stricat mai multă personalitate, noile elemente de design și finisările premium îi conferă un aer mai matur și o prestanță net superioară vechiului model. Schimbările la nivelul designului exterior sunt atât de ample încât îți dai seama că este vorba despre un facelift doar dacă privești mașina din lateral – linia geamurilor și decuparea portierelor este identică. Farurile cu lumini de zi LED, asemănătoare celor de pe Touareg, numeroasele elemente cromate în compoziția grilei și bării frontale și un spate cu linii mult mai zvelte, definit de noile stopuri cu tehnologie LED, conferă noului Passat o identitate pragmatică în peisajul clasei medii. La interior schimbările sunt mult mai subtile, principala modificare care se resimte, odată ce arunci o primă privire, este apariția unui ceas analogic pe consola centrală, imediat sub gurile de aerisire – aduce un plus de stil atmosferei din habitaclu. De asemenea, avem parte de un design nou al panourilor portierelor din față și de o nouă unitate de climatizare automată pe două zone. În rest aceleași finisări și materiale de calitate cu care ne-am obișnuit la VW.

Spațiul interior este excelent, în special pentru ocupanții locurilor din spate care au suficient spațiu indiferent de dimensiunile lor ori ale ocupanților locurilor din față – nimic nou în comparație cu generația anterioară. Se resimte o îmbunătățire a ergonomiei și o optimizarea a detaliilor în ceea ce privește calitatea finisărilor, ceea ce se traduce printr-o atmosferă mult mai elegantă, cu accente premium. Modelul testat de noi, nivel de echipare Comfortline, te răsfață cu aproape toate echipamentele necesare unei călătorii reconfortante: aer condiționat Climatic, Radio CD MP3 și AUX cu 8 incinte acustice, geamuri electrice față/spate, oglinzi laterale reglabile electric, cu încălzire și sistem antiorbire pe partea șoferului – sistem regăsit și la oglinda interioară, închidere centralizată cu telecomandă și funcție de pornire “Press & Drive” pe planșa de bord, frână de staționare electronică variabilă cu funcție Auto Hold, sistem Start-Stop, control automat al luminilor de drum, computer de bord, etc. O îmbunătățire foarte practică adusă portbagajului este deschiderea automată a acestuia prin simpla trecere a piciorului pe sub bara spate (cu condiția să ai în buzunar cheia mașinii) și posibilitatea rabatării banchetei asimetrice prin simpla acţionare a două manete, una pentru fiecare segment al acesteia. Sistemul este foarte util în momentul în care te întorci la mașină ca un babuin cu o grămadă de plase de cumpărături și a treia mână este deja ocupată cu tava cu prăjituri. Pe lângă dotările de bază, dintre care am enumerat o parte, modelul testat avea câteva dotări opționale care merită luate în calcul, printre care (prețurile includ TVA): aer condiționat Climatronic automat bizonal 422 euro, faruri de ceață cu funcție de viraj 196 euro, volan multifuncțional îmbrăcat în piele 190 euro sau tempomat 370 euro – foarte util pentru sporirea confortului în cadrul deplasărilor pe distanţe lungi (în special pe autostradă).

Și dacă tot veni vorba de autostradă, să povestim puțin și despre dinamica noului Passat. Per ansamplu nu te surpinde cu nimic special deoarece îți întâmpină toate așteptările. Motorizarea testată de noi, 2.0 TDI asociată cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, asigură un caracter foarte dinamic, mașina garantând o dinamică excelentă în condițiile unui consum mixt excelent de doar 5 litri motorină. Și cum tentația de ai testa limitele a fost suficient de mare, primul lucru pe care l-am făcut a fost să dăm o fugă până la Turda, pe autostradă. Absorbiți fiind de sistemele multimedia de la bord, mai exact încercând să conectăm telefonul prin Bluetooth, am uitat să mai schimbăm treptele de viteză. Astfel ne-am trezit la o viteză de 160 km/h în treapta a 4-a la doar 4.000 rpm – asta în condițiile în care mai aveam încă 2 trepte „de rezervă”. Partea amuzantă este că la finalul testului am aflat că modelul testat nu era dotat cu această funcție – important este că suntem perseverenți când vine vorba de gadget-uri. Cu alte cuvinte, agregatul diesel de 140 CP îi vine ca o mănușă noului Passat– nu degeaba este cel mai răspândit motor diesel în cadrul concernului VW. Dinamică excelentă și sisteme de siguranță pe măsură: airbag-uri șofer/pasager, aibag-uri cap față/spate, inclusiv airbag-uri laterale față, ESP, ABS, ASR (control al tracțiunii), EDL (diferențial blocabil electronic), detector de oboseală etc. Modelul testat, Comfortline 2.0 TDI, are un preț de bază de 23.870 euro, cu TVA, un preț foarte bun dacă luăm în calcul nivelul de echipare foarte bogat și motorizarea de excepție.

La final, considerăm că modificările aduse de recentul facelift vor consolida poziția noului Passat pe piața limuzinelor de clasă medie cu accente premium. Mulţumim Autoworld, dealer VW în Cluj-Napoca, pentru facilitarea efectuării acestui drive test.

 

Related Posts with Thumbnails
February 10th, 2011

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*