Amidonul de orez

Dietele noastre conțin o multitudine de vitamine, substante, fibre, minerale, etc. pe care noi nu le realizăm. Nu doar că nu dăm importanța cuvenită alimentelor din jurul nostrum, dar ajungem să subestimăm unele dintre cele mai importante dintre ele.

Sănătatea noastră este singurul lucru care trebuie să conteze. Pentru ca noi să reușim să fim sănătoși, trebuie să oferim organismului tot ceea ce are nevoie pentru a se menține asemenea. Sănătatea vine din interior și se vede în exterior, prin energia pe care o avem, rămânând sănătoși dar și veseli, emanând fericire tuturor din jurul nostru.

Amidonul este cel mai comun carbohidrat din dieta noastră și este conținut de un număr numeros de mâncăruri. El se găsesște în special în semințe, fructe și tuberculii plantelor, este folosit în special în industria alimentară.

Enzimele digestive întâmpină probleme atunci când trebuie să digereze structuri cristaline. Amidonul în stare brută se va digera foarte slab atunci când va ajunge în duoden și în intestinul subțire. Când amidonul este gătit, digestia se face mult mai ușor.

Alimentele cele mai comune care dețin amidon sunt: cartoful, pâinea, cerealele, orezul sau pastele făinoase. Acestea ar trebui să constituie circa o treime din alimentația zilnică, conform studiilor recente din domeniul alimentației.

Alimentele bogate în amidon mai furnizează: fibre, calciu, fier, vitamine și multă energie pe care organismul o folosește în a se menține.

Orezul este o plantă ierboasă anuală care crește până la înălțimea de 1,5m. Ea face parte din familia Poacaea și este cunoscută și sub denumirea de orez de cultură. Planta are tulplina dreaptă. Cu frunze verzi, înguste și alungite, cu panicul lung de până la 50 cm. Dintre toate cerealele, orezul este alimentul cel mai des folosit în toată lumea. În anumite regiuni, orezul este considerat un aliment de bază de mii de ani.

Semințele de orez sunt foarte bogate în conținutul de amidon, un lucru foarte important este că au și anumite vitamine și minerale precum: A, B1, B2, B6, E, fier, calciu, fosfor, sulf, sodiu, mangan, magneziu, potasiu, arsenic, iod, clor, fluor, zinc, materii grase, hidranți de carbon dar și materii azotate.

Orezul alb este produs prin eliminarea nutrienților din orezul brun.

Regăsit în orezul alb și în alte alimente care conțin amidon, amidonul rezistent se comportă ca un beneficiar al fibrelor din sistemul digestiv. Mai mult de 70% din orezul consumat este orez alb, conform statisticilor.

Amidonul rezistent este cel care nu este deloc digerat. Mai precis, el este rezistent la digestie în partea superioara a tractului digestiv. Amidonul rezistent trece neschimbat prin colon, unde hrănește bacteriile din intestin. În acest fel, el funcționează foarte asemănător cu o fibră solubilă, fermentabilă, deși el este mult mai benefic decât fibrele. Multe studii arată că amidonul rezistent poate aduce beneficii sănătății: îmbunătățește sensibilitatea la insulină, scade nivelul glicemiei, reduce apetitul și aduce beneficii digestiei.

Datorită efectelor terapeutice pe care le are asupra colonului, amidonul rezistent poate fi folosit pentru diferite tulburări digestive precum: boli inflamatorii digestive, colita ulcerativă, constipația, diverticulita și diareea.

Amidonul rezistent este benefic pentru sănătatea metabolică, mai multe studii aratând că poate îmbunătăţi sensibilitatea la insulină – cât de bine răspund celulele din organism la insulin. Amidonul rezistent este foarte eficient şi în scăderea glicemiei după mese. Are şi un “efect al celei de-a doua mese” – însemnând că, mâncând amidon rezistent la micul dejun se va micşora nivelul glicemiei la prânz.

Efectul asupra metabolismului glucozei şi insulinei este impresionant. Unele studii au găsit o îmbunătăţire cu 33-50% a sensibilităţii la insulină după 4 săptămâni în care s-au consumat 15-30 gr. pe zi.

Amidonul rezistent imbunătățește densitatea osoasă , consolidând absorbția calciului și altor minerale, conform Academiei de Nutriție și Dietetică. Efectul laxativ ale amidonului rezistent reduce constiparea.

Orezul alb rafinat este creat prin înlăturarea fibrelor, fierului și vitaminei B din orezul brun pentru a produce o textură mai fină a amidonului, cu o durată de viață mai lungă. Unele vitamine sunt adăugate mai târziu produsului finit. Orezul alb este întărit cu acid folic pentru a preveni deficitul acestuia.

Comparativ cu celelelalte cereale orezul se remarcă prin faptul ca el deține un continut important de substanțe care dau corpului putere dar și energie. El este sănătos ți foarte hrănitor, indiferent de cum este acesta preparat.

Dizenteria, diareea, tuberculoza: este recomandată apa de orez, care se obține din 20 g de orez la 1 litru de apă. Aceasta are bun efect în fermentațiile intestinale.

Cură de slăbire: persoanele supraponderale trebuie să consume orez fiert, fără condimente, sare sau zahar. Astfel acestea vor avea în organism toate cele necesare surplusului de energie pentru a arde calorii. De menționat și faptul că orezul conține calorii goale.

Reduce stresul: orezul este recomandat persoanelor care suferă de stres deoarece conține magneziu și vitamina B.

Inflamațiile cutanate: sunt recomandate cataplasme cu făina din orez. De asemenea, infuzia de orez se folosește sub formă de comprese umede, având un efect antiinflamator.

Surmenaj, probleme de creștere: orezul trebuie folosit în alimentație sub diferite forme, pentru conținutul propriu de vitamine și minerale.

Stări de azotemie, hipertensiune: este recomandat orezul pentru proprietățile sale hipotensive. Poate fi consumat alături de un compot de fructe, care îi dă un gust plăcut.

Amidonul rezistent are o importanță foarte mare în alimentație. El se găsește în proporții mari în orezul alb, dar și extract din acesta se poate găsi în multe dintre suplimentele alimentare de pe piață.

Related Posts with Thumbnails
November 11th, 2015

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*