De ce trebuie să avem un stil de viaţă echilibrat

De ce trebuie să avem un stil de viaţă echilibrat

Un stil de viaţă echilibrat înseamnă în primul rând o diferenţă între nutrienţii sănătoşi care aduc beneficii organismului şi cei care compromit buna funcţionare a sistemului imunitar. Nu trebuie să-ţi schimbi în totalitate stilul de viaţă, trebuie doar să înveţi să faci alegerea corectă, atunci când vine vorba de alimentele pe care le consumi.

Mănâncă sănătos!Proteinele sunt esenţiale pentru organism, de aceea ele nu trebuie să lipsească din alimentaţia zilnică. Proteinele bune asigură organismului nivelul de aminoacizi de care acesta are nevoie. Cele mai bune surse sunt: carnea de somon, produsele din soia, seminţele şi untul de arahide. Aceste alimente nu conţin aditivi sau compuşi chimici, care sunt foarte dăunători. Proteinele rele în schimb sunt pline de grăsimi saturate, colesterol şi aditivi. Cel mai bun exemplu în acet sens sunt mezelurile, care ar trebui consumate cu moderaţie.
Grăsimile sunt împărţite şi ele în două categorii care le diferenţiază. Cele sănătoase sunt cele nesaturate şi acizii graşi omega 3 şi omega 6. Aceste grăsimi pot fi găsite în alimente precum uleiul de măsline extravirgin, nuci şi seminţe, iar acizii omega în carnea de peşte.

Grăsimile care ne provoacă probleme sunt, evident, cele saturate, care se găsesc în aproape toate alimentele pe care le consumăm zilnic. De aceea trebuie evitat spre exemplu consumul de margarină. Aceste grăsimi duc la apariţia bolilor de inimă şi la un nivel crescut de colesterol.
Se consideră că trebuie evitat consumul excesiv de carbohidraţi. Puţină lume face însă diferenţa între cei „buni” nşi cei „răi”.

Carbohidraţii sănătoşi sunt cei bogaţi în fibre şi se găsesc în alimente precum cerealele integrale, legume cu frunze verzi, catofi, broccoli, dar şi în multe fructe. Contrar celor spuse, cum că această substanţă ar contribui substanţial la creşterea în greutate, carbohidraţii sănătoşi reglează digestia şi nivelul zahărului din sânge şi reduce consumul de calorii din alte alimente dăunătoare.

Pe de altă parte, carbohidraţii dăunători, la fel ca şi grăsimile „rele” se găsesc în cele mai multe din alimentele consummate zilnic precum: bomboane, ciocolată, pâine, sucurile acidulate, îngheţată, dulciuri. Datorită  acţiunii lor asupra sângelui este favorizată creşterea nivelului de zahăr sau pe scurt absorbţia caloriilor.

De ţinut minte şi spus mai departe:

> Consumul de alimente care sunt bogate în nutrienţi precum fibrele ajută organismul să funcţioneze la un nivel optim

> Evitaţi consumul excesiv de mezeluri sau lactate precum brânza topită

> Încercaţi să consumaţi fructe şi legume, bogate în nutrienţi sănătoşi

> Nu consumaţi niciodată fructe după ce aţi mâncat orice fel de mâncare. Zahărul din fructe va fi absorbit iar mâncarea consumată va fi considerată un surplus numai bun de depus – de aici rezultă creşterea în greutate a multor persoane.

Related Posts with Thumbnails
August 5th, 2009

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*