Paul Chetreanu, posesorul a trei modele extraordinare

IMG_8194

Lumea îl cunoaşte ca jucător de baschet la echipa U-Mobitelco, dar nu sunt mulţi care ştiu că marea pasiune a lui sunt maşinile clasice. În exclusivitate pentru revista „WOW”, Paul Chetreanu, posesorul a trei modele extraordinare, ne-a oferit un scurt interviu la o cafea.

WOW: Lumea te cunoaşte ca şi jucător de  baschet la U-Mobitelco, dar nu ca şi un pasionat al maşinilor de colecţie. Cum ţi-ai  dezvoltat pasiunea pentru maşinile clasice?

Paul: Hai să o numim moştenire genetică. Microbul îl am în sânge de la tatăl meu, un om foarte pasionat de maşinile clasice , posesorul unui Jaguar E-Type din anul 1964. La 15 ani am fost pentru prima dată la o expoziţie de maşini clasice în Germania, mai precis în Ludwigsburg. Cred că atunci a început totul. Mi-am dorit mereu să am cel puţin o maşină clasică şi mi-am îmdeplinit acest vis încetul cu încetul.

WOW: Am înţeles că deţii momentan 3 maşini. Care sunt acelea?

Paul: Prima maşină pe care am achiziţionat-o a fost un Fiat Spider din 1980.  A urmat un VW Transporter din anul 1974, Scooby Doo, cum i se mai spune, şi bineînţeles visul meu, un Mustang din anul 1968.

WOW: Ultima ta achiziţie este un superb Mustang 68. Povesteşte-mi un pic despre ea

Paul: Nici nu ştiu cu ce să încep (râde), maşina mi-am comandat-o de pe Internet din State, aproximativ în urmă cu un an. Să spunem că am economisit ceva bani, pe care i-am trimis tatălui meu pentru a o cumpăra. Maşina era într-o stare impecabilă în momentul în care am cumpărat-o, au urmat modificările de rigoare, cum ar fi vopsitul şi recondiţionarea unor elemente.  Maşina este una tipic americană putem spune. Este dotată cu un motor V8 de 5600 cmc care dezvoltă 330 de CP. Important este faptul că toţi caii sunt încă „vii”, (spune Paul şi râde) şi mă pot mândri cu acest lucru. Să nu mă întrebaţi de consum, fiind o maşină pe dublu carburator consumă cât vrea ea, (râde din nou), de fapt undeva la 25 de litri la 100/km. Nu o poţi compara cu o maşină de ultimă generaţie din punct de vedere al stabilităţii pe şosea, dar nici nu rişti să fii aruncat în şanţ. Oricum, maşina în sine este o experienţă deosebită, este un mic muzeu pe roţi.

baba

Picture 009

WOW: Care sunt costurile de întreţinere pentru o maşină clasică?

Paul: În primul rând oricine care vrea să-şi cumpere o maşină clasică trebuie să înţeleagă că nu va umbla cu ea tot timpul. Este de fapt o maşină de „duminecă” cum se mai spune. Trebuie îngrijită în permanenţă la fel cum faci şi cu o maşină normală. Piese de schimb se găsesc uşor. În cele mai multe cazuri poţi să îţi comanzi direct din state de pe internet, sunt foarte prompţi şi poţi avea în scurt timp orice piesă îţi doreşti. În plus există cataloage de unde îţi poţi comanda şi până la cel mai mic şurub existent. Singurul inconvenient ar fi consumul destul de mare. Maşinile clasice te cam „ard” la buzunar în ceea ce priveşte combustibilul, dar merită să faci acest sacrificiu.

Related Posts with Thumbnails
July 13th, 2009

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*